Een nieuw product

0

Je ziet het steeds vaker dat mensen dingen gaan bedenken voor producten die ze op de markt in de toekomst willen gaan aanbieden. Dit is hartstikke leuk maar er moet wel rekening worden gehouden met de benodigdheden van dat product om succesvol op de markt te kunnen opereren.

Ten eerste is het belangrijk dat je een goed beeld krijgt van de doelgroep waar je je product wil voor gaan aanbieden. Dit kan je gedeeltelijk doen door zelf doelgroepen af te bakenen. Vervolgens kan je een onderzoek gaan doen, om de behoeftes van de doelgroepen in kaart te krijgen. Als je dit hebt gedaan kan je gaan kijken welke doelgroep het beste bij jou product past.

Voordat je de markt gaat betreden moet je weten welke manier van prijstelling je wil gaan hanteren. Je kan ervoor kiezen om de markt te penetreren door een hele lage prijs te hanteren om zo zoveel mogelijk afzet te genereren. Je kan er ook voor kiezen om een hele hoge prijs te hanteren in het begin en deze langzamerhand af te romen. Zo haal je de meeste winst uit je product, de afzet zal daarentegen wel lager liggen. Om te kunnen kiezen uit prijstellingen moet je eerste goed kijken naar je product zelf. Als je potloden gaat afromen heeft dat weinig effect, een potlood moet je de markt laten penetreren.

Tot slot is het uiterlijk van het product erg belangrijk. Het etiket speelt hier een hele grote rol in. als je etiket goed is en aanslaat bij de doelgroep, dan verkoopt je product een stuk beter dan als dit niet zo is. Coding and marketing speelt hier een grote rol in. Door middel van een DOD printer kunnen er kwalitatief goed etiketten worden gemaakt. Belangrijk is wel dat je je eerst verdiept in wat een goed etiket allemaal nodig heeft.

Delen

Over de schrijver

Comments are closed.